Клијенти банака у Србији незадовољни су због повећања цене накнада за готово све банкарске услуге. Због тога многи запослени одкучују да угасе банкарски рачун, и траже од послодаваца да плату добијају у готовини.
Поскупљење услуга у банкама односи се на провизију за подизање новца, одржавање рачуна, коришћење картице, банкомата, па чак и проверу стања на рачуну. Према речима неких клијената, само за ставку одржавање рачуна, у зависности од пакета, плаћају накнаду од чак 1100 динара, док укупне услуге понекад коштају и 2000 динара на месечном нивоу. Због тога многи запослени одлучују да угасе своје рачуне у банци, а плату примају у готовини, како би уштедели.
По закону, није предвиђена обавеза да запослени мора да има рачун у банци, кажу стручњаци. То питање спада у уговорни однос између послодавца и запосленог, кажу у Народној банци Србије, пише портал Мондо. Ипак, многим запосленима он је потребан због чекова и кредита, или дозвољеног минуса, који се све више користи. Неки послодавци и запослени сматрају да је боље да постоји траг о трансакцији , па је већина земаља готово избацила готовину из употребе, пише Мондо.
Са друге стране, клијенти често и не знају шта им се све наплаћује, и колико. За одржавање рачуна, банка сваког месеца узима од 200, до чак 1190 динара, у зависности од пакета, а ова услуга је у претходној години поскупела за 30%. На годишњем нивоу, само ова ставка клијента кошта од 50 до 100 евра, па није необично што многи запослени прелазе на „плату на руке“. Највеће накнаде се плаћају за пакете са девизним рачуном, услугом мобилног банкарства, онлајн плаћања и много тога другог, а клијенти врло често и не питају колико све то кошта, кажу банкарски службеници за Мондо. Напомињу да је дужност сваког клијента да се информише шта му се све наплаћује, и у ком случају, јер за многе, то нису мале суме новца, нарочито на годишњем нивоу.