Истраживање „Шта то ради запослене 2025/2026“, најобимније до сада, спроведено је на узорку од 759 доносилаца одлука и 3 111 запослених. Оба узорка усклађена су са званичним подацима Републичког завода за статистику, па се сматра потпуно релевантним и репрезентативним за Србију и даје праву слику о тржишту рада код нас.
Истраживање, које су спровели Осигураник, Инфостуд, Тим центар и Резилиент, показало је јасне приоритете запослених: флексибилност, сигурност и искрена брига. Запослени су поручили да не траже привилегије, већ поверење и бригу која се заиста осећа.
У пракси је, међутим, ситуација нешто другачија. У Србији се све више примећује феномен раскорака између порука које компаније шаљу у јавност, попут „запослени су наша највећа вредност“ и стварности унутар фирме, која често показује – супротно.
Тек сваки девети запослени осећа да се компанија о њему брине искрено и доследно, док 19 од 20 запослених пријављује бар један проблем из домена „бриге о добробити запослених“ (wellbeing). С обзиром на то да проблеми попут стреса, пада расположења и повећане бриге утичу на њихов учинак на послу, јасно је да би менаџмент требало да се много више посвети овој теми.
Када је реч о добрим праксама, не сме се изоставити добровољно здравствено осигурање, једини новчани бенефит за запослене који годинама има узлазни тренд. Велики број запослених чак је спреман да се одрекне другог бенефита зарад квалитетнијег пакета осигурања, показало је истраживање.
Две трећине запослених ХР сектор, од кога се очекује да доприноси развоју компаније, посматра као продужену руку менаџмента и администрацију, па је ово још једна тема о којој би компаније требало да размисле.






