Закон о размени података, докумената и обавештења у случају наступања привремене спречености за рад коришћењем софтверског решења „е – боловање – Послодавац“, ступио је данас на снагу, а његова примена уводи се од 1. Јануара 2026. Године.
Овим законом се уређује функционисање софтверског система „е- боловање – Послодавац“, преко којег ће послодавци убудуће добијати потврде о привременој спречености за рад, као и дознаке.
Послодавци се обавезују да се најкасније до 1. Јануара 2026. године региструју и приступе систему, како би могли да примају и обрађују документацију електронским путем. Предузетник који запошљава једно или више лица, дужан је да се региструје и приступи софтверском решењу до 1. Јануара 2027. године.
Убудуће, изабрани лекар који је утврдио привремену спреченост за рад издаје потврду о наступању привремене спречености за рад у форми електронског документа, која обавезно мора да садржи и идентификациону ознаку издаваоца потврде.
Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, Михаило Јовановић изјавио је раније да ће нови систем „Е – боловање“ ослободити грађане административних оптерећења и најавио да ће се наставити са његовим усавршавањем, те да ће од 1. Априла 2026. Бити дигитализован и систем продужавања боловања после 30 дана. Такође, очекују се и мањи административни трошкови и бржи обрачуни накнада за грађане који продужавају боловање, пошто ће од 1. Априла следеће године, сви послодавци прећи на искључиво електронску комуникацију са РФЗО.






